REGULAMENT

Discussion in 'RACING LEAGUE ROMANIA' started by ihlades, Aug 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    Bine ai venit si iti multumesc ca ai rezervat cateva minute pentru a citi acest topic.

    Cuvant inainte:

    Regulamentul de fata e scris pentru a puncta cateva principii de baza privind organizarea campionatului si conduita pe circuit. Insa nu e menit sa acopere toate situatiile posibile si nici sa sperie pilotii inscrisi.

    Scopul acestui campionat este relaxarea cu hobby-ul numit simracing si crearea unei atmosfere competitive dar prietenoase.

    Bunul simt si fair-play-ul fiecaruia raman cele mai importante ingrediente pentru reusita curselor.

    NOTA:
    Organizatorii isi rezerva dreptul de a adapta regulamentul in linie cu experienta acumulata.
    Orice situatie neprevazuta, va fi tratata (daca va fi nevoie de arbitraj) de "Comisia de cursa".
     
    Last edited by a moderator: Aug 23, 2018
  2. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
  3. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    IN-1 Fiecare sezon contine un topic dedicat inregistrarii (obligatorie) in vederea participarii in cursele oficiale;

    IN-2 Inscrierile sunt permise chiar daca sezonul curent a inceput;
     
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2018
  4. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    G-1 Regulamentul prezent trebuie considerat de toti pilotii inscrisi, deoarece comportamentul pe circuit afecteaza nu doar distractia personala, dar si distractia celorlalti participanti la curse;

    G-2 Se poate folosi orice setup, cu exceptia cazului in care e clar specificat altfel pentru o anumita cursa/sezon.

    G-3 Pentru fiecare sezon, se stabileste o masina sau o clasa de masini si un calendar de curse; acestea vor fi publicate inaintea deschiderii inscrierilor;

    G-4 Toti participantii trebuie sa-si pastreze "pieile" de-a lungul unui sezon;

    G-5 Fara CHAT pe timpul cursei (exceptie fac doar mesajele scurte, predefinite, gen: ": )" , "scuze" , ...); poate distrage atentia pilotilor care inca alearga. Cursa este considerata a fi incheiata, atunci cand si ultimul pilot a trecut linia de Finish.
     
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2018
  5. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    R-1 Este responsabilitatea tuturor participantilor de a se informa si familiariza cu regulile descrise in aceste (destul de lungi) randuri. Merita, pentru a intelege spiritul si farmecul curselor AC;

    R-2 Daca aveti nelamuriri, sau sugestii de imbunatatire, nu ezitati a le face cunoscute pe forum.
     
    Last edited by a moderator: Aug 23, 2018
  6. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    C-1 Este incurajata conduita onesta, in spiritul fair-play, chiar daca asta poate insemna uneori pierderea unei pozitii in clasamentul cursei. Din experienta, la un replay arata mult mai frumos o frana, sau o manevra "in extremis" pentru evitarea unui accident, decat stilul agresiv si necontrolat cu frana in bara spate sau portiera colegului din fata. Ca sa nu mai vorbim de multumirea sufleteasca :D.

    C-2 Limbajul ofensiv, abuzul sau discriminarea celorlalti piloti nu sunt tolerate.
     
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2018
  7. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    I-1 Formatul numelui:

    xx N. Prenume - unde xx este un numar, N este initiala numelui de familie, iar Prenume este prenumele concurentului.​
     
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2018
  8. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    O-1 Depasirile in viraj - masina celui care depaseste trebuie sa aiba un avans (overlap) substantial fata de masina depasita, inainte de punctul de turn-in. In caz contrar, masina din fata are prioritate (prin asta se presupune ca cel ce a incercat depasirea si a esuat, VA FRANA, pentru a evita riscurile);

    O-2 Masina din exterior are dreptul la exterior de-a lungul intregii curbe, pana la punctul de iesire. Nu trebuie impinsa/fortata spre exterior, la iesirea din curba.
    Evitati de asemenea "dive bombing"-ul. In caz de protest ca urmare a unui accident printr-o depasire fortata, vei fi lipsit de argumente.

    O-3 Masina de pe interior are dreptul la interior de-a lungul intregii curbe - pana la punctul de iesire. Nu trebuie impinsa/fortata spre interior in zona apexului curbei.

    O-4 Pilotul din fata are dreptul sa aleaga orice trasa de-a lungul unei linii drepte. De asemenea, are dreptul la o (una) manevra pentru a bloca masina urmaritorului, si o manevra pentru a reveni la trasa cursei inainte de urmatoarea curba DOAR daca masina oponentului nu are deja destul avans (overlap).

    Ce inseamna asta ?
    Inseamna ca blocajul se face inainte, si nu cand masina din spate e deja (cat de putin) langa a voastra; daca aveti dubii in valtoarea cursei (oare e deja langa mine, oare mai pot sa-l blochez, ...) atunci puteti fi sigur ca ati ratat momentul si blocajul este INTERZIS.
     
    Last edited by a moderator: Aug 23, 2018
  9. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    L-1 Este o regula fundamentala a sporturilor cu motor si simulatoarelor de curse ca atunci cand un pilot primeste "Blue Flag", aceasta este pentru a-l anunta ca o masina mai rapida este pe cale de a-l depasi cu un tur.

    L-2 Pilotul mai rapid ce a ajuns cu o tura masina mai inceata, trebuie sa trateze situatia ca atunci cand depaseste un competitor normal - si sa nu presupuna ca pilotul ajuns din urma trebuie sa se dea la o parte cu orice pret.

    L-3 Pilotul ajuns din urma trebuie sa lase pilotul mai rapid sa treaca si/sau sa nu se impotriveasca depasirii, daca pilotul mai rapid are destul avans/suprapunere. Fa-i loc pilotului mai rapid doar cand consideri ca este sigur sa o faci. De exemplu, nu in apex-ul unei curbe..
     
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2018
  10. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    CT-1 Chiar daca regulile de mai sus sunt mereu considerate, contactul intre masini ramane totusi o posibilitate.

    CT-2 Daca un pilot a incalcat una din regulile de curse, si a rezultat un contact si/sau un avantaj in timp sau pozitii, acel pilot trebuie sa-si ceara scuze, si sa cedeze pozitia sa pilotului afectat. Daca acesta din urma nu mai poate continua, actiuni/sanctiuni corective vor fi aplicate de catre "Sfatul celor cumpatati" :D.

    CT-3 Daca pilotul ce a incalcat una din regulile de curse este cel mai afectat in urma incidentului, el nu are dreptul sa pretinda nici un fel de compensare pentru eroarea facuta.

    CT-4 Pilotii din spate trebuie sa anticipeze posibilitatea ca pilotii din fata pot avea zone de franare mai lungi, si ca pot face greseli. Pilotii din fata trebuie de asemenea sa conduca corespunzator, incercand sa ramana vigilenti la traficul din jur.

    CT-5 Pilotul urmaritor are responsabilitatea de a nu intra in spatele masinii din fata. Pilotul din fata nu trebuie sa incerce sa te evite. Daca orice alta masura esueaza, pilotul urmaritor trebuie sa iasa in decor pentru a evita o astfel de coliziune.

    CT-6 Franarea sau incetinirea fara motiv sunt ocazii de acrosaj, si trebuiesc evitate pe cat posibil.
     
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2018
  11. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    DI-1 Orice pilot ce revine pe circuit dupa un derapaj/accident/iesire in decor are responsabilitatea de a se asigura - indiferent de pozitie sau situatie. Vibratoarele sunt parte din circuit.

    DI-2 Pilotii de pe circuit la viteza de cursa au intotdeauna prioritate fata de oricine revine pe pista si la viteza de cursa.

    DI-3 Intotdeauna folositi-va oglinzile, tastele/butoanele "de privit" (stanga, dreapta, spate) si mini-harta (daca e afisata) pentru a verifica traficul apropiat.
    Aplicatia Helicorsa este foarte recomandata in acest sens.

    DI-4 Daca masina unui concurent este oprita pe circuit, datorita unui derapaj sau unei coliziuni, atunci acel pilot trebuie sa ramana pe frana, pentru ca cei din spate sa gaseasca o trasa si sa depaseasca. Un obstacol mobil este mult mai dificil de evitat.

    DI-5 Daca masina unui concurent este avariata sever, este recomandata retragerea cat mai rapid. Daca totusi, pilotul incearca sa revina la PIT-uri pentru reparatii, el trebuie sa ramana in afara trasei ideale tot timpul, si cu viteza redusa ramanand atent la trafic.

    DI-6 O masina avariata revenind la PIT-uri nu are nici un fel de prioritate.

    DI-7 Daca masina celui avariat (sau ramas fara benzina) nu se mai poate deplasa, este interzisa impingerea acestuia pana la standuri.
     
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2018
  12. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    P-1 Masinile de pe circuit au intotdeauna prioritate fata de oricare pilot ce intra sau iese din zona boxelor (Pitlane)

    P-2 Pilotii trebuie sa respecte marcajele de iesire din zona boxelor.

    Pentru AC, punctele 3 si 4 se pot ignora.

    P-3 Masinile de pe banda de mers a boxelor au prioritate fata de masinile ce intra/ies la/din pozitiile de PIT.

    P-4 Cand parasesc pozitiile de PIT, pilotii trebuie sa intre imediat pe banda de mers a boxelor, mai putin cand exista masini ce vin din spate.
     
    Last edited by a moderator: Aug 22, 2018
  13. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    PC-1 Formatul curselor si punctele acordate:
    • Calificari - 10 min; Poleposition = 3p, 2nd = 2p, 3rd = 1p
    • Race 1 - 30 min: 20p, 17p, 15p, 13p, 11p, 10p, 9p, 8p, 7p, 6p, 5p, 4p, 3p, 2p, 1p;
    • Race 2 - 30 min: 20p, 17p, 15p, 13p, 11p, 10p, 9p, 8p, 7p, 6p, 5p, 4p, 3p, 2p, 1p;
    • Fastest Lap = 1p/cursa si se va acorda indiferent daca pilotul a terminat sau nu cursa.
    PC-2 Grila de start pentru Race 1 va fi conform rezultatelor din Calificari, iar grila de start pentru Race 2 va fi inversul grilei de finish din Race 1.

    PC-3 In formatul curent, campionatul are 10 etape. Doar cele mai bune 8 rezultate ale fiecarui pilot vor fi luate in calcul pentru punctajul final.
     
    Last edited by a moderator: Oct 1, 2018
  14. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    D-1 Daca, datorita conexiunii, unul din concurenti pierde legatura cu serverul, sunt sanse de a prinde puncte ''de consolare'', astfel: Dupa terminarea cursei, si stabilirea clasamentului final, pilotii deconectati (daca sunt mai multi) vor lua locurile ramase, in ordinea inversa deconectarii. Exemplul unei curse cu 5 piloti (A, B, C, D, E): Daca pilotul A s-a deconectat in turul 10, si pilotul B s-a deconectat in turul 14, iar restul au terminat cursa (in ordinea D, C, E), clasamentul general va fi: D, C, E, B, A;

    D-2 Deconectarea pe timpul Calificarilor, permite totusi participarea in curse: daca pilotul a terminat un tur cronometrat, va lua start-ul in Race 1 de pe pozitia ce ii revine; daca nu, de pe ultimul loc (in cazul in care sunt mai multi in aceeasi situatie, ordinea va fi ordinea conectarii la server);

    D-3 Deconectarea in Race 1, permite participarea in Race 2, dar fara aplicarea regulii de inversare a grilei de start (va lua start-ul de pe ultima pozitie - sau in ordinea conectarii, daca mai multi se gasesc in aceeasi situatie);

    *NOTA: exceptii de la 2 si 3 pot sa apara daca gestiunea in AC se dovedeste foarte dificila sau imposibila.
     
    Last edited by a moderator: Aug 23, 2018
  15. ihlades

    ihlades Administrator Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    175
    Likes Received:
    129
    Location:
    Bucharest, RO
    PN-1 Daca se constata ca s-au comis abateri, cel afectat poate depune o contestatie in sectiunea dedicata a fiecarui sezon. In urma contestatiei, Comisia de Analiza (formata din 3 organizatori ai campionatului) va analiza accidentul si va stabili cine a gresit. Din aceasta comisie nu pot face parte pilotii implicati in accident.

    Trebuie mentionat aici, ca din nou Fair-Play-ul este o conditie de baza pentru ca procedura sa functioneze.

    PN-2 Depunerea contestatiei este obligatorie; in lipsa ei, dezbaterile cu privire la cine a gresit sau nu, vor ramane doar discutii;

    PN-3 In functie de gravitate, penalizarile pot fi:
    • Provocare incident cu 1-2 pozitii pierdute de catre oponent: 10 sec in clasamentul final.
    • Provocare incident cu 3-5 pozitii pierdute de catre oponent: 20 sec
    • Provocare incident cu mai mult de 5 pozitii pierdute de catre oponent: 30 sec
    • Provocare incident dupa care oponentul trebuie sa faca un pit stop: 60 sec
    • Provocare incident dupa care oponentul trebuie sa-si incheie cursa: 90 sec
    • Provocare incident major intentionat descalificare pe respectiva cursa

    PN-4 "Copilariile" (gen mi-am parcat masina de-a latul circuitului) se vor finaliza cu excluderea din liga.
     
    Last edited by a moderator: Aug 23, 2018
  16. luchian

    luchian Administrator Staff Member

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,141
    Likes Received:
    833
    Urmare a OUG 09/2018, grila de punctaj a fost modificata conform tabelului de mai jos. Asta va asigura pe de o parte ca bataliile vor ramane stranse, dar mai ales va rasplati pilotii care fac efortul nu doar de a fi prezenti dar de a si termina cursa.

    punctaje.jpg

    #noapteacahotii #okeradimineata
     
    MihaiMese and Marton like this.
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice