[Oct 13, 2019] Sezonul 4 - Etapa 5 (Spa Francorchamps)

Discussion in 'Arhivele nationale' started by Berry, Oct 6, 2019.

  1. Berry

    Berry Active Member

    Joined:
    Aug 31, 2019
    Messages:
    66
    Likes Received:
    161
    [​IMG]

    IMPORTANT:
    Datorita numarului mare de inscrieri (trebuie sa fii inscris/a AICI), sistemul de RSVP de sus devine obligatoriu pentru a semnala intentia de participare.
    Ne ajuta sa dimensionam in consecinta accesul la server. Cum se foloseste (va puteti modifica optiunea de-a lungul saptamanii daca se schimba ceva):
    • YES = sunt prezent la cursa;
    • MAYBE = nu stiu sigur, dar clarific pana duminica;
    • NO = nu pot alerga etapa asta (foarte util de stiut);
    • /!\ NU UITATI sa dati POST dupa ce selectati optiunea
    • [​IMG] ACEASTA ETAPA VA FI UNA DE ANDURANTA, ASTFEL CA VOM AVEA O SINGURA CURSA DE 90 MINUTE
    In plus, daca numarul de participanti depaseste 24 (NEW), vom avea 2 split-uri. Impartirea se face pe baza timpilor din precalificari:

    Split PRO : Pozitiile 1-20
    Split SEMIPRO : Pozitiile 21-xx.

    (()) Listele sunt updatate in timp real (5') aici : RLR SPLITS

    Precalificarile se incheie Duminica, ora 17h. Lipsa unui tur cronometrat va pune automat in split SEMIPRO.

    Detalii etapa:
    • Data: 13 Octombrie 2019
    • Server: Racing League Romania [RLR] | Sezon 4 | Etapa 5 | PRO
    • Server (optional) : Racing League Romania [RLR] | Sezon 4 | Etapa 5 | SEMIPRO
    • Program:
      • Free practice : server deschis 24/7
      • 20:15 briefing (audio Discord)
      • 20:30 CALIFICARI 10'
      • 20:40 pauză 5'
      • 20:45 CURSA 1 (90') << ANDURANTA /!\
    • Condiții de cursă:
      • Nivel de aderență: OPTIMUM (100%)
      • Damage 100%
      • Temperatură în aer: 22° C
      • Temperatură pistă: 32° C
    • Driver assists:
      • Traction Control: FACTORY
      • ABS: FACTORY
      • Stability Control: OFF
      • SETUP FIX
    • PIT-STOP:
      • opțional (dar necesar)
    • Server(e) antrenamente până în seara cursei:
      • Racing League Romania [RLR] | Sezon 4 | Etapa 5 | PRECAL_1
      • Deschis(e) 24/7 cu sesiuni de antrenamente de câte 5h
      • Parola (doar in perioada de practice): "RLR4FUN"
      • Puteti da tururi pe oricare din cele 2 servere. Timpii apar in acelasi tabel
      • LIVETIMING
     
    Last edited: Oct 13, 2019
    luchian likes this.
  2. Berry

    Berry Active Member

    Joined:
    Aug 31, 2019
    Messages:
    66
    Likes Received:
    161
    Spa Francorchamps

    Faimosul circuit belgian va gazdui a 5-a etapa a campionatului RLR, iar in acest caz nu cred ca sunt prea multe de spus, e un circuit cu renume mondial, unul lung dar foarte "flowy", si care in acest caz, este o optiune ideala pentru o cursa de anduranta, in realitate gazduind numeroase curse de 24h si 12h.
    Asadar, sa vedem cam care sunt elementele circuitului:

    [​IMG]

    Turn 1+2

    La Source este un ac de par destul de dificil, fiind si locul unde se intampla multe incidente controversate dupa start. Este important sa tineti interiorul curbei incat sa pastrati masina pe partea inclinata a circuitului, iar o iesire buna e esentiala, deoarece urmeaza o linie dreapta lunga inspre urmatorul viraj.

    Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-10-58.jpg

    Turn 3+4+5
    Raidillon de l'Eau Rouge

    Un complex de curbe foarte rapid, in principiu cu acceleratia apasata la podea in functie de aptitudinile si curajul fiecaruia. Este foarte important de retinut ca depasirile sunt foarte dificile in acest viraj, asadar necesita multa grija la intrarea in complexul de viraje, iar iesirea cu viteza maxima posibila din acestea este absolut cruciala daca sperati sa aveti vreo sansa la o depasire dupa urmatoarea linie dreapta.

    Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-12-36.jpg Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-12-52.jpg

    Les Combes (T7+T8+T9)

    Un alt complex de curbe unde este important sa va pastrati viteza medie si o trasa curata. Venind de pe Kemmel Straight urmeaza o franare puternica de la viteza mare, deschizand posibilitatea unei depasiri, insa aceasta trebuie aparata prin Les Combes, altfel veti avea surprize la iesirea din aceste curbe.

    Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-14-4.jpg Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-15-14.jpg Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-15-40.jpg

    Turn 10+11 (Bruxelles)

    Un ac de par strans, in coborare, cu o mica inclinatie inspre interior, care deschide posibilitatea depasirilor la limita, fiind urmat de un viraj larg la stanga, care trebuie luat cu atentie pentru a putea accelera cat mai rapid inspre urmatoarea linie dreapta.

    Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-17-1.jpg Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-17-27.jpg
    Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-18-21.jpg

    Turn 12 (Pouhon)

    Un viraj foarte larga la stanga, trebuie luat in asa fel incat sa compromiteti un pic intrarea, pentru a va permite sa accelerati maxim la mijlocul curbei si sa mentineti acceleratia apasata prin iesirea din curba.
    Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-19-6.jpg

    Turn 13+14+15 (Campus & Stavelot)

    Incep sa ma repet deja, dar si acesta este un complex de curbe in care trebuie mentinuta o viteza medie ridicata, fara trase ciudate si risipit viteza cu franat foarte tarziu, fiecare viraj compromitand urmatorul viraj, iesirea din ele este importanta pentru a va incepe asaltul inspre urmatoarele curbe, care sunt aproape cu acceleratia la podea pe tot parcursul lor.

    Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-19-34.jpg Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-19-41.jpg Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-19-59.jpg

    Turn 16 (Courbe Paul Frere)
    Un viraj pe care trebuie sa-l luati cu deosebita atentie, fie va permite sa depasiti sau sa va apropiati foarte mult de oponent in urmatoarele curbe, fie va pericliteaza pozitia daca va pierdeti viteza aici. Incercati sa pastrati exteriorul curbei la intrare, intrand cu un apex mai intarziat dar care va permite sa accelerati mai devreme, tinand acceleratia apasata la maxim prin iesire.

    Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-20-56.jpg Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-21-28.jpg

    Turn 17+18+19+20 (Blanchimont + Chicane)

    Complexul Blanchimont este in mare parte cu acceleratia la podea, ultimul viraj larg spre stanga fiind totusi destul de dificil si va necesita atentie maxima pentru al lua cu acceleratia la podea, iesirea in exterior nefiind periculoasa, dar o sa va taie elanul semnificativ. Venind inspre sicana, dam de ultimele 2 curbe ale circuitului, dar sa nu credeti ca am scapat inca de curbe dificile. In primul rand, avem o zona de franare dificila si care deschide o gramada de posibilitati pentru depasiri, mai mult sau mai putin curate, intrarea in sicana fiind si ea dificila, inclinatie acesteia schimbandu-se in mijlocul curbei, fiind crucial sa pastrati o abordare "interior+exterior" la intrare si iesire (ilustrata in ultima poza), altfel veti avea toate sansele sa va treziti cu masina derapand aiurea.
    Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-22-4.jpg Screenshot_ks_porsche_911_gt3_cup_2017_spa_7-10-119-12-22-23.jpg
     
  3. rooL-

    rooL- Member

    Joined:
    Jun 2, 2019
    Messages:
    73
    Likes Received:
    94
    S-a decis ca pentru aceasta etapa sa avem rolling start, daca totul iese cum trebuie posibil sa reepetam procedura si in alte etape.

    Manual Rolling Start


    Procedura si Reguli:


    • Dupa ce se stinge semaforul, liderul (P1) se pune in miscare la o viteza redusa iar restul plutonului il urmeaza unul cate unul formandu-se in single file (șir indian), depasirile fiind interzise in stadiul acesta.
    • Dupa primul viraj cand trenuletul/șirul este deja format liderul poate accelera pana la o viteza de 50mph/80kmh si va mentine aceasta viteza pe toata durata turului de formare, incetinind pentru orice viraj care necesita o viteza mai mica, apoi accelerand inapoi la viteza de 50mph/80kph. Restul plutonului are obligatia de a ramane in formatia single file in timpul turului, sa pastreze un ritm similar cu cel din fata sa si o distanta suficient de mare pentru a evita coliziunile in cazul in care cel din fata isi incalzeste pneurile.
    • Miscarile zig-zag cu scopul de a incalzi pneurile sunt permise in timpul single-file, si pilotii ar trebui sa fie constienti ca ceilalti din jur o sa faca asta, dandu-le astfel o distanta de siguranta suficient de mare pentru a putea evita eventuale coliziuni in cazul unui spin.
    • Daca un pilot pierde controlul masinii in timpul turului de formare, acesta are obligatia de a ramane nemiscat pana ce tot plutonul il depaseste, dupa ce acest lucru este indeplinit acesta are dreptul de a reintra in formatie la coada plutonului.
    • In momentul in care liderul termina turul de formare, acesta va da startul cursei. Dupa T1, liderul are dreptul sa accelereze (full throttle) pentru a semnala startul cursei. Liderul nu are voie sa incerce sa pacaleasca ceilalti piloti accelerand si apoi facand lift-off, din momentul in care a accelerat, thats it, GREEN FLAG!
    • Ocupantul locului 2 (P2) nu are voie sa accelereze mai devreme #decat liderul, P3 mai devreme ca P2.. etc. Accelerezi doar dupa ce a facut-o si cel din fata ta.

    /!\
    Impreuna cu restul organizatorilor vom posta/scrie aceste reguli pe toate canalele oficiale ale RLR (Discord, forum, whatsApp), facand imposibil ca un pilot sa nu fie informat. Asadar s-a luat decizia ca cine nu respecta procedura de Rolling-Start "pentru ca n-a stiut" va primi ban Etapa 6./!\
     
    Andrei P, Zoinx, mateivornicu and 4 others like this.
  4. ihlades

    ihlades Well-Known Member Staff Member

    Joined:
    Sep 19, 2014
    Messages:
    326
    Likes Received:
    477
    Location:
    Bucharest, RO
    1h 30m de cursă e mult, și pentru mine că-s bolnav, și pentru broscuța dată cu muștar în fund fiindcă i-au pus doar un rezervor de dubă, de 100L. Vrem, nu vrem, va trebui să facem cel puțin un pitstop pentru că estimăm că fiecare mașină va arde undeva la 130L de benzină în cele 90' de cursă.

    E important, deci, să știe toți participanții cum se face un pitstop corect în Assetto Corsa. Am zis să ofer câteva hint-uri și informații despre asta, pentru că jocul e pân' la urmă făcut de Italieni :) și asta înseamnă că e quirky.

    Cum fac un pitstop în Assetto Corsa?
    Principiul din spatele pitstop-urilor în Assetto Corsa este să-ți faci strategia înainte să înceapă cursa. Pentru asta, în ecranul de "Setup", tab-ul "Strategy" se pot seta 3 preset-uri pentru pitstop-uri. Eu am de gând să fac 2 opriri la boxe și să alimentez de fiecare dată cu 45L și să schimb pneurile de fiecare dată (Preset-ul 1, imaginea din stânga). Dar îmi rezerv și opțiunea de a face o singură oprire la boxe, alimentând 100L de benzină și schimbând pneurile (Preset-ul 2, imaginea din dreapta)

    Setup Presets Example 1.jpg Setup Presets Example 2.jpg

    Aici veți putea alege cu cât combustibil să realimentați mașina și dacă să schimbați pneurile (amândouă impactează timpul de pitstop, dar nu știu să vă dau vreo ecuație). Presiunea în pneuri nu poate fi schimbată, pentru că mergem în continuare cu setup default. Ca să realizezi pitstop-ul efectiv, nu trebuie decât să intri pe pitlane în timpul cursei și să oprești mașina în pitbox-ul indicat în felul următor:


    Dacă vi se pare că v-ați oprit corect dar pit-ul nu începe nu disperați, just Kunos things. Probabil v-ați oprit prea în față ori prea în spate față de cum dorește simulatorul. Reglați poziția mașinii față-spate câte puțin și va începe pitstop-ul la un moment dat. By default este folosit preset-ul 1 din tab-ul de strategie.

    Dar, Victor, nu văd nimic despre reparații?
    Sau despre cum să schimb preset-ul când intru la boxe?


    Da, corect, pentru că just Kunos things. Atunci când sunteți pe circuit, puteți schimba orice setare din oricare preset, inclusiv reparațiile(!) folosind săgețile de pe tastatură. Orice săgeată veți apăsa, va apărea în partea din dreapta un meniu asemănător cu cel din ecranul de setup. Cu tastele sus/jos se navighează prin meniu, cu tastele stânga/dreapta se modifică opțiunile. Observați că, în ecranul de aici, putem selecta dacă să reparăm mașina - chiar împărțit pe caroserie (aero, practic), suspensie și motor. Reparațiile cresc considerabil timpul de pitstop.


    Meniul este afișat în mod automat și în momentul în care intri pe pitlane. Motivul pentru care Kunos a făcut asta, este ca să ne lase să alegem preset-ul folosit pentru pitstop. Atunci când meniul apare, putem folosi săgețile stânga/dreapta ca să alegem unul dintre cele 3 preset-uri. Apoi ne oprim în pitbox și bam, bam, bam, avem cea mai fresh mașină de pe grilă!


    Odată modificat un preset (de exemplu, bifăm reparațiile la Preset 1) el va rămâne modificat pentru toată durata cursei (data viitoare când folosim Preset 1, va încerca să repare mașina).


    TL;DR
    • Totul se-nvârte în jurul preset-urilor
      • Pot fi setate din tab-ul "Strategy" din ecranul de setup...
      • ... sau on-the-fly, în timpul cursei, folosind săgețile de pe tastatură.
    • Meniul cu preset-uri poate fi invocat oricând, pe circuit, folosind săgețile de pe tastatură.
      • Reparațiile dorite pot fi cerute numai prin meniul on-the-fly, folosind săgețile.
      • Odată modificat un preset folosind meniul on-the-fly, modificările sunt memorate pentru toată cursa.
      • Meniul este afișat automat de-ndată ce intrăm pe pitlane.
    • Pitstop-ul începe imediat ce oprim în pitbox.
      • Simulatorul poate fi "exigent" în ceea ce privește poziția mașinii - fiți atenți!
     
  5. luchian

    luchian Administrator Staff Member

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    3,007
    Likes Received:
    1,491
    ihlades likes this.
  6. sergiuneagu

    sergiuneagu Member

    Joined:
    Apr 30, 2019
    Messages:
    43
    Likes Received:
    48
    Location:
    Brașov, RO
  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice