Contestatii & DECIZII

Discussion in 'RACING LEAGUE ROMANIA' started by luchian, Oct 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Invariabil, in focul curselor vom avea si erori de pilotaj :nerd:. Prin urmare, pentru a incerca sa pastram un cadru organizat, toti pilotii au dreptul de a depune o contestatie privind situatiile discutabile.

    SCOPUL principal nu este "educatia prin pedeapsa", ci se vrea o campanie de sensibilizare, pentru a da ocazia unui moment de "hmm.. poate ca.." asupra situatiilor ce ar fi putut fi evitate cu un strop de atentie in plus.

    Premiza va fi intotdeauna, pilotii RLR sunt "uameni" de nota 10 ;)

    PROCEDURA:
    (sa luam exemplul pilotului Valentin nemultumit de situatia creata de pilotul George).

    (()) Valentin va folosi FORMULARUL ASTA, in care va specifica detailiile necesare pentru a identifica situatia. La modul ideal, puteti pregati un scurt video sau screenshots :).

    /!\ Contestatiile trebuiesc facute in fereastra de 48h de dupa cursa.
    Dupa primirea contestatiei, situatia va fi publicata (de catre admini) in acest topic.
    Dupa analiza situatiei, decizia va fi de asemenea anuntata tot in acest topic.

    Daca doriti sa adaugati ceva dupa publicarea deciziei (i.e. "right to be heard" :D), o puteti face in topicul etapei in in care s-a produs incidentul (ideal cu un quote/reply/link spre decizia din acest topic).

    ***
    Pentru transparenta, modul de lucru "din culise" : Toate situatiile vor fi analizate de catre o comisie de 3 membri. De principiu @luchian + @ihlades , + un al 3lea membru ce va fi invitat in functie de situatie. Niciodata, un pilot implicat intr-o situatie, nu va face parte din comisie (valabil si pentru admini).
     
    Last edited: Oct 10, 2019
  2. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 1, Etapa 7: Monza

    Contestatie #1 : @Marton vs @ELF

    Descriere: In cursa 1, in lupta pentru P5, @ELF a taiat sicanele in mod repetat, obtinand un avantaj considerabil in fata pilotului din spate @Marton

    Decizie (membrii comisiei @ihlades @luchian @Simulatu ):
    Dupa analiza reluarii, s-au constat franari "ratate" repetate. Insa prea repetate :D.

    Penalizare 20s
    pe grila finala, pentru @ELF
    pen.png
    Clasamentul va fi modificat in consecinta (=>P5 Marton, =>P6 Elf).
     
    Marton likes this.
  3. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 1: Brands Hatch

    Contestatie #2 : @Marton vs @Razvan Mihai

    Descriere: In cursa 2, in T3 (timestamp 5:31), @Razvan Mihai plonjeaza hotarat intre doua masini, pe exterior fiind cea a lui @Marton care pierde putin controlul in urma unei coliziuni moderate.

    Decizie (membrii comisiei @ihlades @Zoinx @Simulatu ): INCIDENT DE CURSA*, fara penalizari.

    (*) se poate evita cu un strop mai multa atentie data viitoare.
     
    Marton likes this.
  4. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 1: Brands Hatch

    Contestatie #3 : @Marton vs @Floryncrg

    Descriere: In cursa 2 (timestamp 31:15), dupa dueluri umar la umar reusite, @Floryncrg rateaza putin franarea si iese larg, fortandu-l (in urma coliziunii) pe @Marton sa-si umple masina cu nisipul fin de pe Brands.

    Decizie (membrii comisiei @ihlades @Zoinx @Simulatu ):
    @Floryncrg a ratat franarea si nu si-a pastrat trasa. Desi tehnic a fost loc de o masina pe exterior, asta nu a impiedicat contactul.

    Penalizare 10s pe grila finala (deci delta va fi +52s, in loc de +42s), pentru @Floryncrg (conform cu alineat PN-3 din Regulament).

    Grila originala:
    2019-02-06_220639.jpg

    Grila modificata:
    P11: 05 P.Dorin
    P12: 76 B.Marton
    P13: 10 A.Philip
    P14: 57 B.Florentin
     
    Marton likes this.
  5. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 2: Zandvoort

    Contestatie #4 : @Marton vs @Daniel Moldovan

    Descriere: Imediat dupa startul cursei 2, in T1 @Daniel Moldovan face un dive violent in pluton, si 2 masini (@Marton si @Daniel Moldovan ) fac spin in sincron, blocandu-l optional si pe @ihlades cu ocazia asta.

    Decizie (membrii comisiei @luchian @Zoinx @Simulatu ):

    INCIDENT DE CURSA, fara penalizari.

    Desi pare un gest violent, faza a inceput mai devreme cand in urma unui carambol usor (multumim Kunos pentru netcode) @Daniel Moldovan a fost impins de pe circuit. La revenirea "violenta" nu facea altceva decat sa se lupte sa readuca masina sub control (in conditiile date, s-a descurcat onorabil, reusind sa evite contactul cu Mihnea; inca putin si ar fi iesit si cel cu Marton, daca pista era putin mai libera si nu ar fi luat un mic bump suplimentar din spate - din nou, multumim Kunos).

    Video suport:
     
  6. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 2: Zandvoort
    Contestatie #5
    : @radufirstro vs @Floryncrg

    DESCRIERE: Cursa 2, turn 5, timestamp 27min (estimat): pe ultimele 3 minute din cursa 2, @Floryncrg a lovit (pare-se intentionat) masina #22, eveniment in urma caruia @radufirstro a fost scos in decor si devansat din P3 (in momentul incidentului) in P9 (pozitie finala in cursa).

    DECIZIE (membrii comisiei @luchian @ihlades @Simulatu):

    Conform Regulamentului, alineat PN3, @Floryncrg este DESCALIFICAT in Cursa 2.

    Consens privind intentia (e clar ca a existat), si chiar si cu circumstante atenuante (numeroase contacte intre cei doi piloti inaintea incidentului), alegera de a scoate voluntar o alta masina de pe circuit este gresita. Penalizarea ramane una onorifica, pentru ca @Floryncrg a ales sa nu termine cursa oricum.

    Video suport (include un mic preludiu :ninja:):
     
  7. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 3: Bathurst
    Incident #6
    : intre @Razvan Mihai si @Dinca Andrei

    DESCRIERE: Pe final de backstraight, in virajul de viteza dinaintea sicanei, contact intre cele 2 masini. @Razvan Mihai pe interior, @Dinca Andrei pe exterior.

    DECIZIE (membrii comisiei @luchian @ihlades @Simulatu): INCIDENT DE CURSA*

    E nevoie de experienta si prudenta din partea ambilor piloti pentru a merge 2-wide in virajul respectiv. Sansele ca oricare sa treaca flat-out sunt foarte mici. Cel de pe interior trebuie sa stranga ca sa nu iasa larg; cel de pe exterior nu poate sa urmeze trasa normala si are doar 2 variante: 1/ia din gaz putin si pastraza banda exterioara sau 2/nu ia din gaz dar atunci va sfarsi pe iarba sau va inchide foarte (prea) mult culoarul pentru interior..

    (*) discutiile n-au fost totusi in alb si negru ci mai degraba in zona gri. De aceea se acorda un "cartonas" galben :). Data viitoare cand decizia e la mijloc si protagonistii sunt aceeasi, decizia va inclina spre penalizare.

    Nota personala: nu a existat reavointa sau premeditare..
     
    Dinca Andrei likes this.
  8. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 3: Bathurst
    Incident #7
    : intre @Razvan Mihai si @Zoinx

    DESCRIERE: Aproape tras la indigo : pe final de backstraight, in virajul de viteza dinaintea sicanei, contact intre cele 2 masini. @Razvan Mihai pe interior, @Zoinx pe exterior.

    DECIZIE (membrii comisiei @luchian @ihlades @Simulatu): INCIDENT DE CURSA*

    E nevoie de experienta si prudenta din partea ambilor piloti pentru a merge 2-wide in virajul respectiv. Sansele ca oricare sa treaca flat-out sunt foarte mici. Cel de pe interior trebuie sa stranga ca sa nu iasa larg; cel de pe exterior nu poate sa urmeze trasa normala si are doar 2 variante: 1/ia din gaz putin si pastraza banda exterioara sau 2/nu ia din gaz dar atunci va sfarsi pe iarba sau va inchide foarte (prea) mult culoarul pentru interior..

    (*) discutiile n-au fost totusi in alb si negru ci mai degraba in zona gri. De aceea se acorda un "cartonas" galben :). Data viitoare cand decizia e la mijloc si protagonistii sunt aceeasi, decizia va inclina spre penalizare.
     
  9. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 3: Bathurst
    Incident #8
    : intre @M.Gabriel si @Marton

    DESCRIERE: Cursa 1, T1 franare (?) foarte tarzie din partea lui @Marton si bump puternic in bara spate a lui @M.Gabriel . Acesta iese in decor si doar multumita conditiilor de securitate excelente de pe Bathurst, pilotul a scapat nevatamat. Masina a luat damage semnificativ.

    DECIZIE (membrii comisiei @luchian @ihlades @Simulatu): PENALIZARE 10s. (conform cu regulament).

    Decizia a fost simpla si unanima de data asta : eroare clara de pilotaj (sau poate defectiune tehnica) :). In orice caz, Marton primeste 10s penalizare pe grila finala.
     
    Marton likes this.
  10. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 4: Barcelona
    Incident #9
    : intre @radufirstro si @Razvan Mihai + @kaltos

    DESCRIERE: Cursa 2, lap 1 (5'40") franare tarzie din partea lui Radu si strike cu cele 2 masini din fata @Razvan Mihai , @kaltos

    DECIZIE (membrii comisiei @luchian @ihlades @Simulatu): PENALIZARE 10s @radufirstro
    Eroare de pilotaj, franaj tardiv.

    Recomandarea comisiei: un pic mai multa prudenta in primele 1-2 ture; e aglomerat, franele sunt reci, emotiile sunt mari dupa start. Mai bine franati mai devreme decat prea tarziu. Cea mai sigura abordare:
    - fie iesiti din aspiratie inainte de viraj, ca sa va puteti vedea reperele de franare
    - franati inainte de reperele obisnuite, si mai dati drumul la frana dupa ce masina din fata a inceput si ea franarea (nu se pierde timp).

     
    radufirstro likes this.
  11. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 4: Barcelona
    Incident #10
    : intre @M.Georgescu si @ihoria

    DESCRIERE: Cursa 2, lap 1 (5'40") franare tarzie din partea lui Mihnea si contact cu Horia. Urmat de spin in sincron (arata frumos pe video).

    DECIZIE (membrii comisiei @luchian @ihlades @Simulatu): PENALIZARE 10s @M.Georgescu
    Eroare de pilotaj, franaj tardiv pentru trasa interioara.

    Recomandarea comisiei: un pic mai multa prudenta in primele 1-2 ture; e aglomerat, franele sunt reci, emotiile sunt mari dupa start. Mai bine franati mai devreme decat prea tarziu. Cea mai sigura abordare:
    - fie iesiti din aspiratie inainte de viraj, ca sa va puteti vedea reperele de franare
    - franati inainte de reperele obisnuite, si mai dati drumul la frana dupa ce masina din fata a inceput si ea franarea (nu se pierde timp).

     
  12. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 4: Barcelona
    Incident #11
    : intre @M.Georgescu si @ihoria

    DESCRIERE: Cursa 2, (32'30") franare tarzie din partea lui Horia, si Mihnea este impins in afara circuitului.

    DECIZIE (membrii comisiei @luchian @ihlades @Simulatu): PENALIZARE 10s @ihoria
    Eroare de pilotaj, franaj tardiv.

    Recomandarea comisiei: cand masinile sunt asa de apropiate si nu cunoasteti ritmul celui din fata:
    - fie iesiti din aspiratie inainte de viraj, ca sa va puteti vedea reperele de franare
    - franati inainte de reperele obisnuite, si mai dati drumul la frana dupa ce masina din fata a inceput si ea franarea (nu se pierde timp).

     
  13. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 4: Barcelona
    Incident #12
    : intre @Zoinx si @Floryncrg

    DESCRIERE: Cursa 1, tur 5 (13'20") franare tarzie pe interior din partea lui Cristian: rezultat iesire larga de pe traiectoria interioara si divebomb aplicat lui Florentin.

    DECIZIE (membrii comisiei @luchian @ihlades @Simulatu): PENALIZARE 10s @Zoinx
    Eroare de pilotaj, divebomb.

    Recomandarea comisiei: in duelurile in care trebuie sa alegeti una din traiectorii pentru viraj (sunt doar 2 : interior/exterior) franati mult mai tare/devreme decat credeti ca aveti nevoie. Modulati apoi din pedala - nu se pierde timp, pentru ca si cel de langa voi trebuie sa faca la fel..

     
  14. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 4: Barcelona
    Incident #13
    : intre @ihoria si @Floryncrg

    DESCRIERE: Cursa 1, tur 1 (6'30") franare tarzie pe interior din partea lui Horia: rezultat iesire larga de pe traiectoria interioara si divebomb aplicat lui Florentin.

    DECIZIE (comisie @luchian @ihlades @Simulatu): INCIDENT DE CURSA*
    Bineinteles eroare de pilotaj aka divebomb. Insa cum doar Horia a avut practic de suferit, ramane ca incident de cursa.

    (*) inseamna insa "cartonas galben" pentru Horia - la urmatoarea abatere similara, penalizare.

    Recomandarea comisiei: in duelurile in care trebuie sa alegeti una din traiectorii pentru viraj (sunt doar 2 : interior/exterior) franati mult mai tare/devreme decat credeti ca aveti nevoie. Modulati apoi din pedala. Alergati strategic: mai bine sa fii in forma pentru urmatorul viraj, decat sa ratezi si sa ramai multe secunde in urma.

     
  15. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 5: Monza 66 Junior
    Incident #14
    : intre @M.Georgescu si @Floryncrg

    DESCRIERE: Cursa 2, (16'00") franare tarzie pe interior din partea lui Florentin: rezultat iesire larga de pe traiectoria interioara si divebomb aplicat lui Mihnea.

    DECIZIE (comisie @luchian @ihlades @Simulatu): INCIDENT DE CURSA*
    Bineinteles eroare de pilotaj aka divebomb. Insa cum doar Florentin a avut practic de suferit, ramane ca incident de cursa.

    (*) inseamna insa "cartonas galben" pentru Florentin - la urmatoarea abatere similara, penalizare .

    Recomandarea comisiei: in duelurile in care trebuie sa alegeti una din traiectorii pentru viraj (sunt doar 2 : interior/exterior) franati mult mai tare/devreme decat credeti ca aveti nevoie. Modulati apoi din pedala. Alergati strategic: mai bine sa fii in forma pentru urmatorul viraj, decat sa ratezi si sa ramai multe secunde in urma.
     
  16. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 5: Monza 66 Junior
    Incident #15
    : intre @M.Georgescu si @Marton

    DESCRIERE: Cursa 1, (28'31") Marton trateaza un pic prea lejer steagul abastru, si asta il costa cateva secunde pe Mihnea.

    DECIZIE (comisie @luchian @ihlades @Simulatu): INCIDENT DE CURSA*.
    Pilotul din fata nu e obligat sa franeze pentru a face loc masinii ce l-a ajuns cu un tur. DAR, trebuie sa incerce sa nu se pozitioneze pe trasa rapida cand urmaritorul este indeajuns de aproape. Desi Marton nu a gresit per se, situatia e la limita Regulamentului. O situatie similara pe viitor ar putea atrage o penalizare.
     
  17. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 8: Motorpark
    Incidente #16
    : intre @ELF (P.Andrei) si @epicl (Dan)

    DESCRIERE: Cursa 2, (1) 11:35, (2)11:45, (3)11:55, (4)12:15, (5)17:35. Numeroase contacte intre cele 2 masini la momentele mentionate.

    DECIZII (comisie @luchian @Zoinx @Simulatu):

    Contactele 1-3: INCIDENTE DE CURSA*. (*) steluta pentru "agresivitate" totusi, si inseamna un cartonas galben pentru @ELF. O situatie similara pe viitor ar putea atrage o penalizare.

    Contact 4: dificil de evitat o masina pe mijlocul unui viraj => INCIDENT DE CURSA.

    Contact 5: fara urmari pentru Dan => INCIDENT DE CURSA*.

    NOTA: dupa cum se vede si din deciziile anterioare, situatiile nu se trateaza rigid pe Regulament. Ci se iau in calcul contextul si urmarile. Chiar daca asta poate introduce o nota de subiectivism, aduce totodata si o nota umana :). Nici pilotii, nici comisarii nu sunt AI.
     
  18. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 8: Motorpark
    Incident #17
    : intre @ELF (P.Andrei) si @Carcea Andy

    DESCRIERE: Cursa 2, "primele ture". Dive bomb de toata frumusetea, aplicat lui Andy de catre Andrei.

    DECIZIE (comisie @luchian @Zoinx @Simulatu): PENALIZARE 10s @ELF

    Grila inainte de penalizare (cele 10s il costa pe Andrei 2 pozitii, si termina deci pe 11).
    grila_S2E8C2.jpg
     
  19. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Sezonul 2, Etapa 8: Motorpark
    Incident #18
    : intre @radufirstro si @M.Georgescu

    DESCRIERE: Cursa 1, tur 2, ultimul viraj. Atac prematur (fara overlap suficient) al lui Radu aplicat lui Mihnea. Rezultat: semi-spin pentru Mihnea si cateva pozitii pierdute.

    DECIZIE (comisie @luchian @ihlades @Simulatu): PENALIZARE 10s @radufirstro

    Asa arata grila inainte de penalizare. Cu 10s Radu is pastreaza totusi (la limita) pozitia in fata lui Cristian.
    grila_S2E8C1.jpg
     
  20. luchian

    luchian Administrator Staff Member Pilot RLR

    Joined:
    Jun 3, 2014
    Messages:
    2,533
    Likes Received:
    1,114
    Pentru transparenta totala, iata si registrul penalizarilor, la zi.
    (dupa cum se observa, "cartonasele galbene" chiar sunt contorizate)

    RLR_S2_Penalizari.png
     
    Marton and epicl like this.
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice